Regulamin Konkursu „Akcja Bezpieczeństwo”
Konkurs organizowany jest w ramach projektu „Kampania Kolejowe ABC II” realizowanego przez Urząd
Transportu Kolejowego i współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu
Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
- 1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy regulamin (zwany dalej: „Regulaminem”) określa warunki, na jakich prowadzony
jest konkurs „Akcja Bezpieczeństwo” (zwany dalej: „Konkursem”).
- Organizatorem Konkursu jest Partner of Promotion sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
- Belgradzka 8/01, 02-793 Warszawa, NIP: 951-00-43-622, REGON: 012565520 (zwany dalej:
„Organizatorem”).
- Fundatorem nagród w konkursie jest Urząd Transportu Kolejowego z siedzibą w Warszawie,
Aleje Jerozolimskie 134, 02-305 Warszawa (zwany dalej: „Urzędem”).
- Celami Konkursu są:
- a) propagowanie zasad bezpieczeństwa oraz wartości i wzorców związanych
z odpowiedzialnym zachowaniem podczas korzystania z transportu kolejowego;
- b) zachęcenie dzieci i młodzieży do czynnego zainteresowania tematyką bezpieczeństwa
na obszarach kolejowych;
- c) nauka poprzez zabawę, rozwijanie myślenia kreatywnego dzieci i młodzieży;
- d) promocja działań podejmowanych przez Urząd na rzecz bezpieczeństwa na terenach
kolejowych.
- Zgłoszenie do Konkursu oraz uczestnictwo w nim jest dobrowolne i bezpłatne.
- 2. PRZEDMIOT KONKURSU
- Przedmiotem Konkursu jest wykonanie krótkiego filmu lub plakatu przedstawiającego bezpieczną
sytuację na terenach kolejowych (zwanego dalej: „Utworem”) zawierającego:
- a) widoczną postać nosorożca Rogatka,
- b) widoczne logo „Kampanii Kolejowe ABC II”,
- c) sytuację pokazującą bezpieczne zachowanie przy terenach kolejowych (np. na peronach,
w pobliżu torów, przed przejazdem kolejowo-drogowym).
- Dopuszczalne formy pracy konkursowej:
- Film – materiał wideo z dźwiękiem lub bez o długości od 1 do 2 minut, w formacie MPG, MPEG,
MOV lub AVI, w jakości full-hd (rekomendowany format 16:9, PRORES, 4K), o maksymalnym
rozmiarze 12 GB.
- Plakat – zdjęcie lub skan wykonanego rysunku, obrazu, wyklejanki lub innej dowolnej
papierowej formy plastycznej 2D o rozmiarze A3 lub A2, załączone w formacie JPG, JPEG lub
PNG, o maksymalnym rozmiarze 5 MB.
- Zwycięska praca zostanie wyłoniona przez Komisję Konkursową (zwaną dalej: „Komisją
Konkursową”) w skład której wejdzie co najmniej: czterech przedstawicieli Urzędu oraz dwie osoby
będące specjalistami w obszarach: plastyki i produkcji filmowej.
- Podstawowym kryterium oceny będzie zgodność Utworu z wymaganiami wskazanymi w ust. 1,
estetyka oraz oryginalność. Prace, które nie będą spełniały wymogów określonych w § 2 ust. 1, nie
będą oceniane przez Komisję Konkursową.
- 3. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Konkurs skierowany jest do uczniów klas I-VI szkół podstawowych z całej Polski. W Konkursie mogą
wziąć udział całe klasy oraz grupy uczniów z klas I-VI, np. należące do szkolnego kółka plastycznego.
Grupa uczniów (zwana dalej: „Zespołem”) musi liczyć minimalnie 5, a maksymalnie 30 osób.
Warunkiem koniecznym jest, aby w skład Zespołu wchodziły wyłącznie dzieci z tej samej szkoły
podstawowej.
- Nie jest dopuszczalny udział dzieci z innych klas niż wymienione w ust. 1.
- W konkursie konieczny jest udział przynajmniej jednej osoby, należącej do kadry nauczycielskiej
danej szkoły podstawowej, z pomocą której Zespół wykona pracę konkursową (zwanej dalej:
„Opiekunem Zespołu”).
- Organizator Konkursu nie przewiduje limitu zgłoszeń z jednej placówki, pod warunkiem że każda
nadesłana praca zostanie wykonana przez inny Zespół.
- Organizator Konkursu zastrzega, że jedna praca nie może być zgłoszona więcej niż jeden raz.
W przypadku zgłoszenia tej samej pracy przez ten sam bądź inny zespół za prawidłowo zgłoszoną
uznawana będzie pierwsza zgłoszona praca, a pozostałe zostaną odrzucone jako nieregulaminowe.
- 4. ZGŁOSZENIE DO WZIĘCIA UDZIAŁU W KONKURSIE
- W przypadku, gdy Zespół chce wziąć udział w Konkursie, zobowiązany jest do przesłania zgłoszenia
za pośrednictwem strony https://kolejoweabc.pl/akcja-bezpieczenstwo/ poprzez formularz
rejestracyjny (zwany dalej: „Formularzem Rejestracyjnym”) znajdujący się na stronie. Zgłoszenia
należy wysyłać do 5 kwietnia 2023 r. do godziny 11:59:59.
- W celu dokonania zgłoszenia wymagane jest podanie przez Opiekuna Zespołu następujących
danych:
- a) nazwa szkoły,
- b) adres szkoły,
- c) klasa/zespół biorący udział w Konkursie,
- d) imię i nazwisko Opiekuna Zespołu,
- e) adres e-mail Opiekuna Zespołu,
- f) telefon kontaktowy Opiekuna Zespołu,
- g) tytuł pracy konkursowej,
- h) liczba uczniów, którzy przygotowali pracę,
- i) opis pracy;
- W trakcie zgłoszenia, Opiekun Zespołu zobowiązany jest do przesłania Utworu według
następujących wymagań:
- a) film – materiał wideo z dźwiękiem lub bez o długości od 1 do 2 minut, w formacie
MPG, MPEG, MOV lub AVI, w jakości full-hd (rekomendowany format 16:9, PRORES,
4K), o maksymalnym rozmiarze 12 GB,
- b) plakat – zdjęcie lub skan wykonanego rysunku, obrazu, wyklejanki lub innej dowolnej
papierowej formy plastycznej 2D, załączone w formacie A3 lub A2, o rozszerzeniu pliku JPG,
JPEG lub PNG, o maksymalnym rozmiarze do 5 MB.
- W trakcie zgłoszenia, Opiekun Zespołu zobowiązany jest do podawania danych zgodnych z prawdą,
dokładnych i aktualnych oraz niewprowadzających w błąd.
- Opiekun Zespołu ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodność podanych przez siebie danych.
- Organizator nie weryfikuje w żaden sposób tożsamości uczestników Konkursu podczas ich
zgłoszenia.
- 5.PRZEBIEG KONKURSU
- Przyjmowanie zgłoszeń do Konkursu trwa od momentu jego ogłoszenia do 05 kwietnia2023 r.
do godz. 11.59:59. Organizator zastrzega możliwość wydłużenia terminu przyjmowania zgłoszeń
konkursowych.
- Zgłoszenia przesłane po terminie, o którym mowa w ust. 1, nie będą brane pod uwagę w procesie
oceniania.
- Zgłoszenia przesłane nie później niż 10 dni kalendarzowych przed terminem zakończenia konkursu
(tj. przed 05 kwietnia 2023 r.) zostaną sprawdzone w ciągu 7 dni kalendarzowych
przez pracowników Biura Konkursu. W przypadku stwierdzenia błędów i uchybień formalnych
będzie jeszcze możliwość wprowadzenia poprawek i ponownego przesłania zgłoszenia
do 05 kwietnia 2023 r. do godz. 11.59:59.
- W terminie do 11 maja 2023 r. przeprowadzone zostaną obrady Komisji Konkursowej. Organizator
zastrzega sobie prawo do zmiany terminu posiedzenia Komisji Konkursowej.
- Przewodniczącym Komisji Konkursowej jest przedstawiciel Urzędu, prowadzący obrady Komisji
Konkursowej oraz mający decydujący głos w przypadku remisu (zwany dalej: „Przewodniczącym
Komisji”).
- Komisja Konkursowa, podczas obrad, wybierze jedną zwycięską pracę z kategorii film (zwaną dalej:
„Filmem”), jedną zwycięską pracę z kategorii plakat (zwaną dalej: „Plakatem”) oraz po trzy prace
wyróżnione z każdej kategorii (zwane dalej: „Wyróżnionymi Utworami”).
- Ogłoszenie wyników Konkursu nastąpi na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl w terminie
maksymalnie dwóch dni roboczych od decyzji Komisji Konkursowej. Informacja zostanie również
opublikowana w kanałach social media „Kampanii Kolejowe ABC II”.
- Zespoły, których prace zwyciężyły (zwane dalej: „Zwycięskimi Zespołami”), oraz zespoły, których
prace zostały wyróżnione (zwane dalej: „Wyróżnionymi Zespołami”) zostaną powiadomione
o wynikach Konkursu również pocztą elektroniczną na adres e-mailowy i telefonicznie na numer
telefonu Opiekuna Zespołu podany w Formularzu Rejestracyjnym.
- Organizator zastrzega sobie prawo do wykluczenia z udziału w Konkursie:
- a) osób, co do których zajdzie uzasadnione przypuszczenie, że mogą one podejmować
działania zmierzające do obejścia Regulaminu, lub które w inny sposób dążą do naruszenia
zasad przeprowadzania Konkursu,
- b) osób prowadzących działania naruszające uzasadnione interesy Organizatora lub Urzędu,
godzące w ich wizerunek lub naruszające zasady współżycia społecznego.
- 6. REZYGNACJA Z UDZIAŁU W KONKURSIE
- Zespół może zrezygnować z udziału w Konkursie. W tym celu Opiekun Zespołu powinien wysłać
informację o rezygnacji na adres poczty elektronicznej: konkurskolejoweabc@partnersi.com.pl.
Informację taką należy wysłać z adresu poczty elektronicznej podanego w Formularzu
Rejestracyjnym.
- Informacja o rezygnacji z Konkursu złożona przez Opiekuna Zespołu spowoduje utratę prawa
do przyznanej nagrody – zostanie ona wówczas przyznana Zespołowi, który zajął kolejne miejsce
w Konkursie.
- 7. NAGRODY
- Tylko jeden Zespół z danej placówki może zostać laureatem w Konkursie.
- Organizator przyznaje:
- a) jedną Nagrodę Główną w kategorii film (zwaną dalej: „Nagrodą Główną – Film”),
- b) jedną Nagrodę Główną w kategorii plakat (zwaną dalej: „Nagrodą Główną – Plakat”),
- c) po trzy Nagrody Wyróżnienia z każdej kategorii (zwane dalej: „Nagrodami –
Wyróżnieniami”),
- Nagrodami Głównymi w Konkursie są:
- a) Kategoria Film:
- wyświetlenie Utworu jako elementu videomappingu 3D podczas wydarzenia
informacyjno-edukacyjnego Kampanii Kolejowe ABC II (zwanego dalej:
„Wydarzeniem”),
- sprzęt multimedialny o wartości 15 000 zł.
- b) Kategoria Plakat:
- ekspozycja Utworu podczas Wydarzenia,
- sprzęt edukacyjny lub sportowy o wartości 15 000 zł.
- Nagrodami – Wyróżnieniami w Konkursie są:
- a) 5 000 zł dla każdej szkoły, z której pochodzi Wyróżniony Zespół, na zakup sprzętu
sportowego lub materiałów edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem kolejowym
lub drogowym,
- b) Ekspozycja Utworów podczas Wydarzenia.
- Wszystkie Zespoły biorące udział w Konkursie otrzymają upominek oraz pamiątkowe dyplomy,
które zostaną wysłane na adres szkoły wskazany w Formularzu Rejestracyjnym w terminie
maksymalnie 60 dni od ogłoszenia wyników Konkursu.
- Warunkiem odbioru nagrody jest dostarczenie przez Opiekuna Zespołu oryginału zwycięskiej pracy
konkursowej. Prace zostaną dostarczone do Organizatora na jego koszt. Prace zostaną
wyeksponowane podczas Wydarzenia. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany wyboru
nagrodzonej pracy w przypadku braku oryginału pracy.
- Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do korekty Utworu na drodze uzgodnienia
z Zespołem, w celu ostatecznego przystosowania projektu videomappingu 3D do realizacji.
- Organizator Konkursu zastrzega sobie prawo do zmiany miejsca i terminu prezentacji Filmu, Plakatu
oraz Wyróżnionych Utworów.
- Szkoły, do których uczęszczają Zwycięskie Zespoły oraz sześć Wyróżnionych Zespołów
zobowiązanych jest do przesłania Organizatorowi pocztą tradycyjną podpisanych przez
Rodziców/Opiekunów prawnych członków Zespołu oryginałów Oświadczenia o nieodpłatnym
przeniesieniu praw autorskich na Organizatora i Urząd zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik
nr 1 w terminie do 7 dni od dnia informacji o wynikach. Przekazanie wskazanych informacji jest
warunkiem niezbędnym do przekazania Nagród.
- Po podpisaniu protokołu zdawczo-odbiorczego Nagród Głównych oraz Nagród – Wyróżnień,
stanowiącego Załącznik nr 3, dyrektor szkoły przekaże Organizatorowi Konkursu, drogą mailową
lub tradycyjną, kopię protokołu odbioru. Organizator opłaci fakturę za Nagrody Główne oraz
Nagrody – Wyróżnienia.
- Dyrektor szkoły po uzyskaniu Nagród Głównych (Film oraz Plakat) oraz Nagród – Wyróżnień
zobowiązany jest do przesłania minimum 5 zdjęć zakupionego sprzętu na adres poczty
elektronicznej konkurskolejoweabc@partnersi.com.pl.
- W przypadku podania przez Opiekuna Zespołu nieprawdziwych lub błędnych danych, Organizator
nie ponosi odpowiedzialności za brak kontaktu ze Zwycięskimi Zespołami oraz Wyróżnionymi
Zespołami. Urząd nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości przekazania Nagród Zwycięskim
Zespołom oraz Wyróżnionym Zespołom. W takiej sytuacji Główna Nagroda zostanie przyznana
Zespołowi, który zajął kolejne miejsce w Konkursie oraz zostanie wybrany dodatkowy Wyróżniony
Zespół, aby łącznie zostało wyróżnionych sześć Zespołów.
- Organizator dopuszcza w trybie roboczych uzgodnień ze szkołą zmianę nagrody na inne elementy
związane z wyposażeniem szkoły (zarówno w przypadku Nagrody Głównej – Film, Nagrody Głównej
– Plakat oraz Nagród – Wyróżnień) – przy założeniu, że całościowa wartość nagrody nie może
przekroczyć kwot wskazanych w § 7 ust. 3 i 4.
- Do wartości Nagród zostanie doliczony podatek dochodowy, który zapłaci Organizator.
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób
prawnych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2587, z późn. zm.), od podatku zwolnione są jednostki budżetowe.
- 8. REKLAMACJE
- Reklamacje związane z przebiegiem Konkursu można składać drogą elektroniczną na adres
konkurskolejoweABC@partnersi.com.pl bądź pisemnie na adres Organizatora (ul. Belgradzka 8/01,
02 – 793 Warszawa) w terminie 14 dni od dnia zdarzenia, które jest podstawą do złożenia
reklamacji.
- Reklamacja powinna zawierać co najmniej: dane wnoszącego reklamację (imię, nazwisko,
adres e – mail, adres korespondencyjny, nazwa szkoły), nazwę Konkursu, przedmiot reklamacji,
zwięzłe wskazanie jej przyczyn oraz określenie oczekiwanego sposobu jej załatwienia.
- Reklamacje złożone w terminie wskazanym powyżej rozpatrywane będą przez Organizatora
w terminie 14 dni od dnia doręczenia reklamacji Organizatorowi. Reklamacje złożone po upływie
terminu wskazanego powyżej, nie będą rozpatrywane.
- Zgłaszający reklamację o decyzji Organizatora zostanie powiadomiony listownie lub drogą
elektroniczną na adres mailowy wskazany w reklamacji, w terminie 14 dni od dnia rozpatrzenia
reklamacji.
- Prawo złożenia reklamacji przysługuje jedynie Opiekunowi Zespołu.
- 9. PRAWA AUTORSKIE
- Przekazując Utwór, Zespół zgadza się na ekspozycję Utworu podczas posiedzenia Komisji
Konkursowej oraz na publikowanie Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów
na stronach internetowych Urzędu, „Kampanii Kolejowe ABC II”, podczas Wydarzenia, w mediach
tradycyjnych oraz w social mediach „Kampanii Kolejowe ABC II”.
- Zwycięskie Zespoły (z kategorii film oraz plakat) zgadzają się na nieodpłatne publikowanie Utworu,
w tym na wykorzystanie Filmu w celu przygotowania videomappingu 3D.
- Zespoły Wyróżnione wyrażają zgodę na nieodpłatne publikowanie Utworów oraz ekspozycję
wszystkich wyróżnionych prac podczas Wydarzenia.
- Autorskie prawa majątkowe do Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów przechodzą
na Organizatora i Urząd w momencie podpisania oświadczenia, stanowiącego Załącznik nr 1 i dają
Organizatorowi i Urzędowi prawo do nieograniczonego w czasie wykorzystania Filmu, Plakatu
oraz Wyróżnionych Utworów w kraju i za granicą bez ponoszenia przez Organizatora i Urząd
dodatkowych opłat. Organizator i Urząd nabywają autorskie prawa majątkowe na następujących
polach eksploatacji:
1) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów –
wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów
w tym techniką drukarską (np. adaptacja do wydawnictwa literackiego, materiałów
promocyjnych, artykułów prasowych), reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką
cyfrową w szczególności zwielokrotnienie Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów
poprzez tworzenie egzemplarzy wszelkimi znanymi technikami, utrwalanie Filmu, Plakatu
oraz Wyróżnionych Utworów poprzez zapisanie ich na jakimkolwiek nośniku;
2) w zakresie obrotu oryginałem oraz egzemplarzami, na których utrwalono Film, Plakat oraz
Wyróżnione Utwory – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału
albo egzemplarzy, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych;
3) w zakresie rozpowszechniania Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów w sposób inny
niż określony w pkt 2 – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtwarzanie
oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnienie Filmu, Plakatu oraz
Wyróżnionych Utworów w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w
czasie przez siebie wybranym;
4) przekształcenie formy technicznej zapisu na inną formę, wszelkimi znanymi w chwili trwania
Konkursu technikami, w szczególności poprzez digitalizację oraz poddawanie innym
procesom technologicznym;
5) wykorzystanie Filmu, Plakatu oraz Wyróżnionych Utworów w całości lub części do celów
informacyjnych.
- 10. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH ORAZ ZASADY ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ
ELEKTRONICZNĄ
- W ramach Konkursu, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie, przetwarzane będą dane
osobowe osób fizycznych uczestniczących w Konkursie, w tym Opiekunów Zespołów,
rodziców/opiekunów prawnych Zwycięskich Zespołów, uczniów klas nagrodzonych w Konkursie
oraz dyrektorów szkół, z których pochodzą Zwycięskie Zespoły oraz Wyróżnione Zespoły.
- Opiekunowie Zespołów składając zgłoszenie wyrażają zgodę na przetwarzanie danych swoich
oraz Uczestników Konkursu w celu realizacji Konkursu oraz jego późniejszej dokumentacji.
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas Konkursu, stanowią Załącznik nr 2
do Regulaminu. Uczestnik Konkursu oświadcza, iż zapoznał się z tymi informacjami.
- 11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Przystąpienie do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Organizator posiada prawo do zmiany Regulaminu w dowolnym momencie trwania Konkursu,
bez podania przyczyny, informując o tym fakcie uczestników.
- Metody kontaktu z Organizatorem:
- a) telefonicznie – pod numerem telefonu +48 22 858 74 58,
- b) elektronicznie – pod adresem konkurskolejoweabc@partnersi.com.pl,
- c) pocztą tradycyjną – pod adresem ul. Belgradzka 8/01, 02-793 Warszawa.
- Wszelkie załączniki do Regulaminu stanowią jego integralną część.
Załączniki:
- Oświadczenie o nieodpłatnym przeniesieniu praw autorskich na Organizatora Konkursu i Urząd;
- Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych podczas Konkursu,
- Protokół zdawczo-odbiorczy.