Regulamin konkursu fotograficznego
organizowanego przez Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Łódzkiego w ramach
projektu pn.:
„Wyprawy w łódzkie – pakiet filmów i działań edukacyjnych promujących ekologię i ochronę
środowiska z elementami aktywnej turystyki wśród dzieci i rodzin”
- 1 Organizator konkursu
Organizatorem konkursu jest Regionalna Organizacja Turystyczna Województwa Łódzkiego z siedzibą
w Łodzi przy ul. Sienkiewicza 67, 90-009 Łódź.
- 2 Cel konkursu
Celem konkursu jest:
- Wzrost świadomości ekologicznej, wiedzy i doświadczenia uczestników
- Wytworzenie nowych trendów, pomysłów, idei na rozwój działań proekologicznych i
postaw sprzyjających rozwojowi regionu
- Popularyzacja odpowiedzialności społecznej i idei zrównoważonego rozwoju
społecznego i regionalnego
- Zwiększanie wiedzy o bogatej ofercie regionu w zakresie rekreacji, turystyki zgodnej z
ekologią, aktywnych i bezpiecznych dla środowiska formach spędzania wolnego czasu
- Synergia wytwarzania nowych rozwiązań proekologicznych wynikająca ze wzrostu
wiedzy i świadomości oraz interdyscyplinarności zadań realizowanych w ramach projektu
- Wzmocnienie postaw proekologicznych u osób już zaangażowanych w działania mające
na celu ochronę środowiska i niwelowanie skutków działalności człowieka w środowisku
- 3 Uczestnicy konkursu
1.Konkurs jest skierowany do wszystkich uczniów szkół podstawowych na terenie województwa
łódzkiego, zwanych dalej Uczestnikami.
- 4 Forma prac konkursowych
- Fotografie konkursowe należy przesłać w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty e-mail
na adres konkursfoto@rotwl.pl w tytule podając „Wyprawy w łódzkie – konkurs fotograficzny”. Zdjęcia należy przesłać w formacie JPG w rozdzielczości 300 dpi o wymiarze 10X13 cm. Jeden Uczestnik może nadesłać maksymalnie 3 zdjęcia konkursowe z wybranego przez siebie punktu w województwie łódzkim, wraz z przygotowaniem 5 zdań opisu merytorycznego.
- Otrzymanie pracy konkursowej zostanie potwierdzone w e-mailu zwrotnym.
- Zgłoszenie powinno zawierać: tytuł zdjęcia, nazwę (ewentualnie adres) miejsca, imię i nazwisko
autora oraz nazwę szkoły do której uczęszcza wraz z oznaczeniem klasy.
- Formularz zgłoszeniowy powinien zostać wydrukowany, podpisany i przesłany w formie skanu
(lub zdjęcia) na adres e-mail konkursfoto@rotwl.pl. W przypadku chęci udziału w konkursie osób
nieletnich, należy załączyć również zgodę rodziców lub opiekunów prawnych.
- Zdjęcia zgłoszone do konkursu muszą być wykonane na terenie województwa łódzkiego,
a ich tematyka powinna być związana z nazwą konkursu. Treść zdjęć musi odpowiadać założeniom konkursu opisanym w paragrafie 2 niniejszego regulaminu.
- Praca konkursowa powinna zawierać naturalną fotografię wykonaną przez Uczestnika.
- Niedopuszczalna jest ingerencja elektroniczna, montaż zdjęć czy łączenie kilku ujęć w całość.
- 5 Jury
- Do oceny złożonych prac zostanie powołane Jury.
- We wszystkich kwestiach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem decyzję ostateczną podejmuje Jury. Informacje dodatkowe można uzyskać w biurze Regionalnej Organizacji Turystycznej Województwa Łódzkiego lub pod numerem telefonu: 42 663 77 33 w godzinach pracy biura, tj. od poniedziałku do piątku od godziny 8:00 do godziny 16:00.
- Wszelkie werdykty ogłoszone przez Jury są ostateczne i nie podlegają odwołaniu.
- 6 Nagrody
- Jury biorąc pod uwagę zgodność z tematem i wartość artystyczną fotografii wytypuje osoby
nagrodzone.
- Nagrodami rzeczowymi w konkursie są:
- I miejsce – Cyfrowa kamera sportowa Full HD Insta 360 ONE (lub tożsama)
- II miejsce – Aparat fotograficzny
- III miejsce – Plecak turystyczny
- wyróżnienie – Album ze zdjęciami z regionu
4.Laureaci zostaną powiadomieni o przyznanych nagrodach w terminie 7 dni od daty rozstrzygnięcia konkursu. Informacja o przyznaniu nagrody zostanie wysłana na adres e–mail lub przekazana telefonicznie według danych podanych w zgłoszeniu.
- 7 Ogłoszenie i rozstrzygnięcie konkursu
- Konkurs zostaje ogłoszony z dniem ukazania się regulaminu na stronie internetowej Lodzkie360.pl
- Zdjęcia konkursowe można nadsyłać do dnia 31 marca 2023 r. na adres e-mail: konkursfoto@rotwl.pl
- Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi najpóźniej 30 kwietnia 2023 r.
- 8 Postanowienia końcowe
- W przypadku wystąpienia wobec Organizatora przez osoby trzecie z roszczeniami z tytułu naruszenia praw autorskich lub dóbr osobistych osób trzecich związanych z wykorzystywaniem zdjęć, Uczestnik pokryje koszty odszkodowania związane z roszczeniami takich osób.
- Uczestnik konkursu poprzez dokonanie zgłoszenia zdjęć konkursowych oświadcza, że przysługują mu do nich autorskie prawa osobiste i nieograniczone prawa majątkowe.
- Uczestnik konkursu upoważnia Organizatora do nieodpłatnego korzystania ze zdjęć konkursowych (w sposób nieograniczony czasowo i terytorialnie) w celach komercyjnych i niekomercyjnych, a w szczególności w działaniach promocyjnych podejmowanych przez Organizatora.
- Uczestnik zgadza się na posługiwanie się przez Organizatora jego imieniem i nazwiskiem w celach informacji o konkursie i działalności Organizatora. Ponadto Uczestnik zrzeka się jakiegokolwiek wynagrodzenia za korzystanie przez Organizatora ze zdjęć, w tym w szczególności wynagrodzenia za rozpowszechnianie zdjęć na stronie internetowej oraz innych przypadków publicznego udostępniania zdjęć.
- Uczestnik wyraża zgodę na publikację swojego wizerunku na potrzeby dokumentacji i celów
promocyjnych konkursu.
- Przystąpienie do konkursu oznacza wyrażenie zgody na treść niniejszego regulaminu oraz
na przetwarzanie danych osobowych Uczestników przez Organizatora w celu przeprowadzenia
i rozstrzygnięcia Konkursu oraz identyfikacji Uczestników i Laureatów konkursu, wydania nagród oraz publicznego podania imion i nazwisk osób nagrodzonych, zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
- Organizator nie odsyła i nie zwraca zgłoszonych prac.
- Udział w konkursie jest bezpłatny i dobrowolny. Organizator nie pokrywa żadnych kosztów
związanych z uczestnictwem w konkursie.
- Organizator – w razie wystąpienia przeszkód z przyczyn od niego niezależnych – zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Równocześnie organizator zobowiązuje
się do powiadomienia Uczestników o wszystkich dokonanych zmianach z odpowiednim wyprzedzeniem
poprzez ogłoszenie na stronie internetowej Organizatora lub w jakikolwiek inny odpowiedni sposób.