Regulamin Konkursu "Zainspiruj premiera!"

4 grudzień 2024
Kategoria Aktualności, Konkursy
4 grudnia 2024, Komentarze Możliwość komentowania Regulamin Konkursu “Zainspiruj premiera!” została wyłączona

Zainspiruj premiera!
Weź udział w wyjątkowym konkursie z okazji Prezydencji Polski w Radzie Unii
Europejskiej i wygraj zaproszenie na Galę otwarcia polskiej Prezydencji!
Cześć Europejko! Cześć Europejczyku!
Czy wiesz, że Prezydencja w Radzie Unii Europejskiej to bardzo ważne wydarzenie? Przez
6 miesięcy jedno z państw członkowskich przewodniczy pracom Rady UE, organizuje
spotkania, prowadzi negocjacje i wskazuje kluczowe priorytety dla całej Wspólnoty. W 2025
roku Polska obejmie tę rolę, a Ty możesz mieć swój udział w jej kształtowaniu!
Za każdym razem premier państwa obejmującego prezydencję ogłasza zagadnienia i
wyzwania, które uważa za najważniejsze. Przez najbliższe pół roku wszystkie kraje
członkowskie będą nad nimi debatować i szukać rozwiązań najpilniejszych problemów.
Prezydencja Polski w Unii Europejskiej rozpoczyna się 1 stycznia 2025 r.
A co TY masz z tym wspólnego?
Zainspiruj premiera!
Zadanie konkursowe:
Zastanów się, co jest dla Ciebie najważniejsze w Europie. Jakie sprawy powinny stać się
priorytetem Polski w trakcie Prezydencji? Przygotuj swoją propozycję celów (wyzwań, myśli
przewodnich, przesłania, credo, manifestu) dla polskiej Prezydencji w Radzie UE. Możesz
wyrazić to w dowolnej formie:
filmiku (do 60 sek.),
grafice (zapisanej w formacie jpg lub pdf),
tekście (może być to też wierszyk/piosenka, do 1000 znaków),
rolce na social media (do 60 sek.).
Tu znajdziesz priorytety wszystkich poprzednich Prezydencji:
https://www.consilium.europa.eu/pl/council-eu/presidency-council-eu/timeline-presidenciesof-the-council-of-the-eu/
Dlaczego warto?
To proste! To właśnie Ty i Twoi rówieśnicy będziecie decydować o przyszłości Europy. Już
dziś możesz pokazać, że głos młodego pokolenia jest ważny. Zastanawiasz się od czego
zacząć? Możesz sprawdzić czy w Twojej szkole działa Szkolny Klub Europejski. To doskonałe
miejsce, by poznać bliżej działalność Unii Europejskiej i wspólnie zastanowić się nad wkładem
Polski w przyszłość UE. Szkolne Kluby Europejskie to przestrzeń, gdzie młodzi liderzy, tacy
jak Ty, rozwijają swoje pasje, organizują wydarzenia i zgłębiają europejskie tematy. A co jeśli
w Twojej szkole nie ma takiego klubu? Być może udział w konkursie będzie początkiem
europejskiej przygody i właśnie Ty go założysz?
2
Nagroda:
Najciekawsze 20 prac zostanie nagrodzonych zaproszeniem na Galę otwarcia polskiej
Prezydencji, która odbędzie się 3 stycznia 2025 r. w Teatrze Wielkim Operze Narodowej
w Warszawie! Każdy zwycięzca otrzyma zaproszenie dla siebie i osoby towarzyszącej.
Konkurs dla uczniów od klasy 1 szkoły podstawowej do ostatniej klasy szkoły
ponadpodstawowej.
Wyślij swoją pracę do 16 grudnia 2024 na adres ske@kprm.gov.pl w tytule wiadomości
wpisując: “Zainspiruj premiera!”
Nie zwlekaj – Twój głos może być inspiracją dla całej Europy!

 

Regulamin Konkursu “Zainspiruj premiera!”

§ 1. Organizator konkursu
1. Organizatorem konkursu jest Kancelaria Prezesa Rady Ministrów (KPRM).
2. Konkurs odbywa się w ramach działań związanych z Prezydencją Polski w Radzie
Unii Europejskiej.
§ 2. Cel konkursu
Celem konkursu jest:
1. Zaangażowanie młodzieży szkolnej w działania związane z Prezydencją Polski w
Radzie UE.
2. Rozwijanie wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz kształtowanie świadomości
obywatelskiej.
3. Zachęcenie uczniów do twórczego wyrażania swoich pomysłów i wizji dotyczących
kluczowych priorytetów Polski w UE.
§ 3. Uczestnicy konkursu
1. W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół podstawowych (od klasy 1) oraz
ponadpodstawowych (do ostatniej klasy).
2. Uczestnicy mogą zgłaszać prace indywidualnie lub w maksymalnie dwuosobowych
zespołach.
§ 4. Zadanie konkursowe
1. Zadaniem uczestników jest przygotowanie propozycji celów, wyzwań lub priorytetów
dla polskiej prezydencji w Radzie UE.
2. Prace konkursowe można przedstawić w jednej z poniższych form:
○ Filmik (do 60 sekund)
○ Grafika (zapisanej w formacie jpg lub pdf),
○ Tekst (do 1000 znaków, w formacie .doc lub .pdf)
○ Rolka na media społecznościowe (do 60 sekund)
3. Każda praca powinna być oryginalna i nigdzie wcześniej niepublikowana.
§ 5. Zasady zgłaszania prac
1. Prace należy przesyłać drogą elektroniczną na adres: ske@kprm.gov.pl.
2. W tytule wiadomości należy wpisać: „Zainspiruj premiera!”.
3. Termin nadsyłania prac: do 16 grudnia 2024 r.
4. Praca powinna zawierać:
○ Imię i nazwisko autora/autorów.
○ Wiek uczestnika/uczestników.
○ Klasę i nazwę szkoły.
○ Adres e-mail i numer telefonu do kontaktu.
§ 6. Kryteria oceny prac
1. Prace będą oceniane przez jury wyznaczone przez organizatora.
2. Kryteria oceny:
○ Zgodność z tematem konkursu.
○ Kreatywność i oryginalność.
○ Przejrzystość przekazu.
○ Jakość wykonania pracy.
§ 7. Nagrody
1. Nagrodzonych zostanie 20 najciekawszych prac.
2. Nagroda: zaproszenie dla autora/autorów oraz jednej osoby towarzyszącej na
Galę otwarcia polskiej Prezydencji, która odbędzie się 3 stycznia 2025 r. w
Teatrze Wielkim Operze Narodowej w Warszawie.
3. Organizator nie pokrywa kosztów dojazdu na wydarzenie.
§ 8. Ogłoszenie wyników
1. Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do 20 grudnia 2024 r.
2. Zwycięzcy zostaną powiadomieni drogą elektroniczną oraz telefonicznie.
§ 9. Prawa autorskie
1. Uczestnicy, przesyłając swoje prace, wyrażają zgodę na ich nieodpłatne
wykorzystanie przez organizatora w celach promocyjnych i edukacyjnych.
2. Autorzy zachowują prawa autorskie do swoich prac.
§ 10. Postanowienia końcowe
1. Przystąpienie do konkursu oznacza akceptację niniejszego regulaminu.
2. Organizator jest uprawniony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu, o ile
nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w Konkursie. Dotyczy to w
szczególności zmian terminów poszczególnych czynności konkursowych oraz zmian
specyfikacji nagrody.
3. Wszelkie pytania dotyczące konkursu należy kierować na adres e-mail:
ske@kprm.gov.pl.
Zapraszamy do udziału i życzymy powodzenia!
ZAŁĄCZNIKI
1)Załącznik nr 1 – Formularz zgody rodziców/opiekuna prawnego na ucznia/uczennicy
udział w konkursie;
2) Załącznik nr 2 – Oświadczenie dotyczące przeniesienia autorskich praw majątkowych;
3) Załącznik nr 3 – Oświadczenie w przedmiocie zgody na wykorzystanie wizerunku
uczestnika konkursu oraz przetwarzanie danych osobowych w związku z organizacją
konkursu „Zainspiruj Premiera”;
4) Załącznik nr 4 – Klauzula informacyjna dla uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych

Załączniki nr 1 do Regulaminu Konkursu “Zainspiruj premiera!”
DANE UCZENNICY/UCZNIA
Imię……………………………………………………………………………
Nazwisko……………………………………………………………………….
Klasa…………………………………………………………………………..
Szkoła………………………………………………………………………….
ZGODA RODZICÓW/OPIEKUNA PRAWNEGO
Wyrażam zgodę na udział mojego dziecka
…………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………
w konkursie “Zainspiruj premiera!”.
Niniejszym akceptuję regulamin konkursu i potwierdzam, że zapoznałam /zapoznałem się z
informacją, na temat przetwarzania danych osobowych, o której mowa w art. 13 i 14 RODO1
mojego dziecka przez organizatora konkursu dla celów związanych z jego przeprowadzeniem.
……………………………
miejscowość i data
………………….……………………
czytelne podpisy rodziców/opiekuna prawnego
1 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych (Dz. Urz. UE. L 119 z 04.05.2016, s.1-88)

Załączniki nr 2 do Regulaminu Konkursu “Zainspiruj premiera!”
OŚWIADCZENIE rodziców/opiekuna prawnego ucznia dotyczące przeniesienia
autorskich praw majątkowych
Jako rodzice/opiekun prawny …………………………………………………………(imię i
nazwisko dziecka), która/y jest osobą niepełnoletnią i która/y jest autorem pracy konkursowej
w ramach konkursu „Zainspiruj premiera!” niniejszym oświadczam/y, że jestem/jesteśmy
uprawniony/uprawnieni do przeniesienia praw autorskich do Utworu w zakresie wskazanym
w przedmiotowym Oświadczeniu.
Oświadczam/y ponadto, iż z momentem przekazania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów
pracy konkursowej w ramach konkursu “Zainspiruj premiera!” przenoszę/przenosimy
nieodpłatnie, bez ograniczeń czasowych, terytorialnych i ilościowych, na zasadach
wyłączności na organizatora konkursu autorskie prawa majątkowe i zależne do Utworu
wyrażając zgodę na jego wykorzystanie na wszystkich polach eksploatacji wskazanych w art.
50 ustawy z dnia 4.02.1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, w szczególności na:
a) utrwalenie i zwielokrotnienie – wytworzenie dowolną techniką egzemplarzy, w tym w
szczególności techniką drukarską, reprograficzną oraz techniką cyfrową,
b) wprowadzenie do obrotu we wszelkich dopuszczalnych w świetle prawa formach,
c) wykorzystanie dla potrzeb stworzenia dowolnych materiałów reklamowych (np. reklamy
prasowe, ulotki, pocztówki, plakaty o dowolnych rozmiarach, materiały okolicznościowe) oraz
korzystanie z nich w ramach materiałów reklamowych, poprzez ich utrwalanie i
zwielokrotnianie technikami opisanymi w lit. a powyżej, oraz wprowadzenie do obrotu, najem,
użyczenie, a także publiczne udostępnianie w taki sposób, aby każdy mógł mieć do nich
dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym,
d) rozpowszechnianie i udostępnianie w sieci internet poprzez wprowadzenie do pamięci
komputera bez względu na liczbę nadań, emisji, wytworzonych egzemplarzy,
e) utrwalanie na jakimkolwiek nośniku audio lub audiowizualnym, a w szczególności na:
nośnikach CD, DVD, wideo, taśmie światłoczułej, magnetycznej i dysku komputerowym, w
sieci multimedialnej (w tym internet),
f) zwielokrotnianie jakąkolwiek techniką, w tym: techniką magnetyczną na kasetach wideo,
dyskach audiowizualnych, techniką światłoczułą, cyfrową, techniką zapisu komputerowego, w
sieci multimedialnej (w tym internet),
g) wyświetlanie, publiczne odtwarzanie,
h) wykorzystanie na wszelkich stronach internetowych Organizatora
i) wprowadzanie do obrotu przy użyciu Internetu i innych technik przekazu danych,
wykorzystujących sieci telekomunikacyjne, informatyczne i bezprzewodowe,
j) publiczne udostępnianie pracy konkursowej w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niej
dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym, w tym za pośrednictwem sieci internet.
Jako rodzice/opiekun prawny niepełnoletniego uczestnika konkursu „Polska na czele
europejskiej rodziny” zobowiązuję/zobowiązujemy się do niewykonywania wobec
Organizatora konkursu autorskich praw osobistych do Utworu, w szczególności:
a) wyrażam/y zgodę na wykorzystanie Utworu do dalszego opracowania (wprowadzenia
modyfikacji lub poprawek), w tym opublikowanie w dowolnej formie; zezwalam/y na
rozporządzanie i korzystanie z opracowań Utworu przez organizatora we wskazanym w
niniejszym Oświadczeniu zakresie. Przenoszę/przenosimy także na organizatora konkursu
uprawnienie do udzielania w tym zakresie zezwoleń na rozporządzanie i korzystanie z
opracowań Utworu.
b) wyrażam/y zgodę na to, aby organizator decydował o pierwszym publicznym udostępnieniu
Utworu.
Przeniesienie autorskich praw majątkowych, praw zależnych i zobowiązanie do
niewykonywania autorskich praw osobistych odbywa się nieodpłatnie. Nieodpłatnie
przechodzi na organizatora również własność jednego egzemplarza, na którym Utwór został
utrwalony.
Jako rodzice/opiekun prawny autora Utworu gwarantuję/gwarantujemy, że jest on autorstwa
naszego dziecka/mojego podopiecznego i że w związku z wykonaniem Utworu i
przeniesieniem majątkowych praw autorskich i praw zależnych na organizatora konkursu, nie
naruszam/y w żaden sposób praw osób trzecich. Przyjmuję/przyjmujemy na siebie wszelką
odpowiedzialność z tytułu roszczeń, z jakimi osoby trzecie mogłyby wystąpić przeciwko
organizatorowi konkursu z tytułu korzystania z należących do osób trzecich praw do
zgłoszonego na konkurs Utworu.
…………………………………………………………………………………………………………
Data i podpisy rodziców/opiekuna prawnego ucznia

 

Załączniki nr 3 do Regulaminu Konkursu “Zainspiruj premiera!”
OŚWIADCZENIE W PRZEDMIOCIE ZGODY NA WYKORZYSTANIE WIZERUNKU
ORAZ PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH W ZWIĄZKU Z ORGANIZACJĄ
KONKURSU “Zainspiruj premiera!”
złożone w dniu_______________________ w ____________________________
przez: ___________________________________________
Jako przedstawiciel/e/i ustawowy/i dziecka/podopiecznego
______________________________________________uczęszczającego
do______________________________________________________niniejszym wyrażam/y
zgodę na:
1. Przetwarzanie danych osobowych naszego dziecka/mojego podopiecznego i informacji
szkole do której uczęszcza nasze dziecko/mój podopieczny oraz nieodpłatne używanie,
wykorzystanie i rozpowszechnianie jego/jej wizerunku oraz jego/jej wypowiedzi, utrwalonych
jakąkolwiek techniką, na wszelkich nośnikach (w tym w postaci fotografii i dokumentacji
filmowej, lub dźwiękowej) przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów.
2. Niniejsza zgoda jest nieodpłatna, nie jest ograniczona ilościowo, czasowo ani terytorialnie.
3. Dla potrzeb wydarzenia oraz promocji konkursu “Zainspiruj premiera!” wizerunek
naszego dziecka/ mojego podopiecznego może być użyty do różnego rodzaju form
elektronicznego przetwarzania, kadrowania i kompozycji, a także zestawiony z wizerunkami
innych osób, może być uzupełniony towarzyszącym komentarzem, natomiast nagranie
filmowe i dźwiękowe z jego udziałem mogą być cięte, montowane, modyfikowane, dodawane
do innych materiałów powstających na potrzeby wydarzenia oraz w celach informacyjnych,
promocji i reklamy.
4. Niniejsza zgoda obejmuje wszelkie formy publikacji, w szczególności rozpowszechnianie w
Internecie (w tym na portalach społecznościowych Facebook, X, YouTube, Instagram, Google
dysk itp. (w ramach profilu KPRM lub powiązanego). Wizerunek dziecka/podopiecznego nie
może być użyty w formie lub publikacji obraźliwej dla dziecka/podopiecznego lub naruszać w
inny sposób dóbr osobistych dziecka/podopiecznego.
5. Jestem/jesteśmy świadomy/i, że mam/y prawo dostępu do treści danych naszego
dziecka/mojego podopiecznego oraz ich poprawiania. Podanie danych jest dobrowolne.
…………………………………………………………………………………………………………
data i własnoręczne czytelne podpisy rodziców/opiekuna prawnego

 

Załączniki nr 4 do Regulaminu Konkursu “Zainspiruj premiera!”
Klauzula informacyjna dla uczniów i ich rodziców/opiekunów prawnych
W związku z udziałem ucznia w konkursie „Zainspiruj Premiera”, informujemy, że:
1. Administratorem danych osobowych jest Minister ds. Unii Europejskiej z siedzibą w
Warszawie przy Al. J.Ch. Szucha 21, 00-918 Warszawa.
2. W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, można się kontaktować z
Inspektorem Ochrony Danych (IOD) za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail:
iod@kprm.gov.pl lub listownie na adres administratora.
3. Dane osobowe będą przetwarzane w celu:
– przeprowadzenia konkursu „Zainspiruj Premiera”, w tym organizacji wręczenia nagród oraz
podania do publicznej wiadomości informacji o laureatach konkursu;
– promocji konkursu „Zainspiruj Premiera”,” m.in. poprzez publikację prac oraz wizerunków
ich autorów.
4. W celu wskazanym w pkt 3 szkoła przekaże Ministrowi ds. Unii Europejskiej w Kancelarii
Prezesa Rady Ministrów następujące dane osobowe: imię i nazwisko laureata konkursu oraz
nazwa szkoły, imię i nazwisko opiekuna prawnego.
5. Podstawą przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. zgoda
uczestnika lub jego opiekuna prawnego.
6. Zgodę można wycofać w dowolnym momencie wysyłając pismo na adres administratora.
Wycofanie zgody nie wpływa na ważność przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
7. Odbiorcami danych osobowych będą osoby odwiedzające stronę internetową
https://www.gov.pl/web/edukacja, na której zostaną opublikowane imię i nazwisko, nazwa
szkoły, wizerunek oraz praca konkursowa.
8. Osobie, której dane osobowe dotyczą, przysługuje prawo dostępu do swoich danych oraz
otrzymania ich kopii, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, a także
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
9. Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych (na adres Urząd Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-
193 Warszawa).
10.Dane osobowe nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym
opartego na profilowaniu.

Komentarze zablokowane.