Regulamin Powiatowego Konkursu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu „Bezpieczny Internet – moje zasady i rady”

2 styczeń 2025
Kategoria Aktualności, Konkursy
2 stycznia 2025, Komentarze Możliwość komentowania Regulamin Powiatowego Konkursu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu „Bezpieczny Internet – moje zasady i rady” została wyłączona

 

Regulamin Powiatowego Konkursu z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu

„Bezpieczny Internet – moje zasady i rady”

organizowanego z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 11 lutego 2025 r.

  • 1. Postanowienia ogólne

1.Organizatorem konkursu jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zygrach.

2.Konkurs organizowany jest z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2025 i ma na celu zwiększenie

świadomości uczniów na temat bezpiecznego korzystania z Internetu oraz promowanie

odpowiedzialnych zachowań w sieci.

3.Konkurs adresowany jest do uczniów klas 4-8 szkół podstawowych z terenu powiatu poddębickiego.

4.Koordynatorami konkursu są: p. Karolina Olczak i p. Elżbieta Kucharska – nauczycielki Szkoły

Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach. Kontakt z koordynatorami w sprawach związanych

z konkursem możliwy jest poprzez adres mailowy spzygry@vp.pl; w temacie wiadomości należy

wpisać: „Konkurs DBI 2025”.

  • 2. Cele konkursu

– Promowanie zasad bezpiecznego korzystania z Internetu.

– Zachęcanie uczniów do twórczego myślenia oraz refleksji nad zagrożeniami online.

– Rozwijanie kompetencji cyfrowych i kreatywności uczniów.

– Budowanie świadomości o sposobach ochrony prywatności oraz radzenia sobie z cyberprzemocą.

– Realizacja Priorytetu 4 MEN na rok szkolny 2024/25: Wspieranie rozwoju umiejętności cyfrowych

uczniów i nauczycieli, ze szczególnym uwzględnieniem bezpiecznego poruszania się w sieci oraz

krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. (…)

  • 3. Uczestnicy konkursu

1.Uczestnikami konkursu mogą być uczniowie klas 4-8 szkół podstawowych znajdujących się na

terenie powiatu poddębickiego.

2.Udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.

3.Każdy uczestnik może zgłosić tylko jedną pracę konkursową, niepublikowaną i nienagradzaną

nigdzie wcześniej.

  • 4. Tematyka i forma prac konkursowych
  1. Praca konkursowa powinna dotyczyć tematu przewodniego: „Bezpieczny Internet – moje zasady

i rady”.

2.Formy prac konkursowych:

  1. a) dla klasy 4: praca plastyczna (np. plakat, rysunek, kolaż);
  2. b) dla klas 5-6: praca literacka (np. wiersz, opowiadanie, list do rówieśnika);
  3. c) dla klas 7-8: materiał interaktywny (np. prezentacja multimedialna lub filmik do 3 minut);

3.Prace muszą być oryginalne i wykonane samodzielnie przez uczestnika.

4.Prace należy dostarczyć w wersji fizycznej (prace plastyczne) lub elektronicznej (wykonane w

edytorze tekstowym lub w formie materiału multimedialnego), na adres organizatora według ustaleń:

– dostarczenie osobiste lub przesyłką pocztową poleconą:

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła w Zygrach,

Zygry 71, 99-232 Zadzim,

na kopercie należy umieścić dopisek: ZGŁOSZENIE PRACY NA  KONKURS Z OKAZJI DBI 2025;

– dostarczenie drogą elektroniczną: mail na adres: spzygry@vp.pl z dopiskiem w temacie wiadomości –

ZGŁOSZENIE PRACY NA KONKURS Z OKAZJI DBI 2025, w załączniku – oprócz pracy ucznia –

należy zamieścić skan lub dobrej jakości zdjęcie wypełnionej zgody rodziców/ opiekunów prawnych

na udział ucznia w konkursie oraz klauzuli RODO.

5.Prace literackie należy nadsyłać/ dołączać wyłącznie w formie wydruku komputerowego formatu A4/

pliku tekstowego w formacie .doc, .docx lub .pdf. Praca powinna zostać zredagowana wg

następujących wytycznych: czcionka Times New Roman, rozmiar 12, interlinia 1,5 wiersza,

maksymalnie dwie strony A4.

  1. Wymogi dla materiałów interaktywnych:
  2. a) Prezentacja multimedialna: musi być przygotowana w programie, który umożliwia łatwe

odtwarzanie (np. PowerPoint, Canva, Google Slides, Prezi), powinna zawierać elementy interaktywne

(np. klikalne hiperłącza, animacje, quizy, odnośniki do dodatkowych materiałów), maksymalna liczba

slajdów: 10.

  1. b) Filmik: czas trwania: maksymalnie 3 minuty, może zawierać animacje, nagrania, zdjęcia, teksty oraz

podkład muzyczny lub dźwiękowy, preferowane formaty: .mp4, .avi, .mov; filmik powinien być

zgodny z zasadami prawa autorskiego (np. wykorzystane materiały graficzne i dźwiękowe muszą być

legalne, a zdjęcia pobrane z konkretnych stron muszą zostać odpowiednio opisane).

  1. c) Materiały interaktywne mogą zostać przesłane jako załącznik do maila lub w postaci linku do

materiału umieszczonego na wirtualnym dysku autora.

7.Do zgłoszenia prac konkursowych należy dołączyć wypełniony przez rodziców/ opiekunów

prawnych uczniów formularz zgody na udział w konkursie oraz zgód dot. RODO.

  • 5. Terminy

1.Termin nadsyłania prac konkursowych upływa dnia 31 stycznia 2025 r. (w przypadku przesyłki pocztowej – decyduje data dotarcia pracy do organizatora).

2.Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi w Dniu Bezpiecznego Internetu , tj.: 11 lutego 2025 r.

3.Prace dostarczone po terminie nie będą rozpatrywane.

  • 6. Kryteria oceny

1.Prace konkursowe będą oceniane według następujących kryteriów:

-Zgodność z tematem (0-10 pkt),

-Oryginalność i pomysłowość (0-10 pkt),

-Estetyka i staranność wykonania (0-10 pkt),

-Przekaz edukacyjny i wartość merytoryczna (0-10 pkt).

2.Maksymalna liczba punktów do zdobycia to 40.

3..Prace będą oceniane przez komisję konkursową powołaną przez organizatora.

  • 7. Nagrody i rozstrzygnięcie konkursu

1.W konkursie przewidziane są nagrody rzeczowe za zajęcie miejsc I-III, a także pamiątkowe dyplomy   dla uczestników konkursu oraz ich opiekunów.

2.Organizator zastrzega sobie prawo do przyznania nagród dodatkowych lub specjalnych.

3.Opiekunowie uczniów, którzy zostaną laureatami, czyli zajmą miejsca I-III w poszczególnych kategoriach konkursu, zostaną powiadomieni o tym fakcie drogą mailową lub telefoniczną na tydzień przed planowanym uroczystym podsumowaniem konkursu w siedzibie organizatora. Szczegółowe  wyniki konkursu zostaną opublikowane na stronie internetowej organizatora w dniu 12 lutego 2025r.

4.Uroczyste rozstrzygnięcie konkursu wraz z wydarzeniami towarzyszącymi odbędzie się w dniu

11 lutego 2025 r. w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Zygrach. O szczegółach organizacyjnych

tego dnia organizator poinformuje opiekunów laureatów konkursu drogą mailową lub telefoniczną.

  • 8. Prawa autorskie

1.Uczestnicy, przystępując do konkursu, oświadczają, że są autorami zgłaszanych prac i posiadają do

nich pełne prawa autorskie.

2.Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji i wykorzystania prac konkursowych w celach

promocyjnych i edukacyjnych związanych z tematyką konkursu.

  • 9. Postanowienia końcowe

1.Zgłoszenie pracy do konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.

2.Organizator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w regulaminie, o czym poinformuje

uczestników.

3.W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem decyzje podejmuje organizator konkursu.

  • 10. Patronaty

Patronat honorowy nad konkursem objęli:

– Kurator Oświaty w Łodzi – pan Janusz Brzozowski,

– Starosta Poddębicki – pan Sebastian Romanowski,

– Wójt Gminy Zadzim – pan Krzysztof Woźniak,

– Komendant Powiatowy Policji w Poddębicach – insp. Adama Kolasa.

Organizatorzy konkursu życzą wszystkim uczestnikom powodzenia i kreatywnej zabawy

z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu 2025!

 

Karta zgłoszenia uczestnika

  1. Zgoda rodzica/opiekuna prawnego na udział dziecka w Powiatowym Konkursie z okazji Dnia

Bezpiecznego Internetu „Bezpieczny Internet – moje zasady i rady”

Ja, niżej podpisany/a: ________________________________________________ wyrażam zgodę na udział

 (imię i nazwisko rodzica/ opiekuna prawnego)

mojego dziecka/podopiecznego: ________________________________________________

 (imię i nazwisko ucznia)

Klasa: _______________ Szkoła: ______________________________________________________

w Powiatowym Konkursie z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu „Bezpieczny Internet – moje zasady

i rady” organizowanym przez Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Zygrach.

Opiekunem dydaktycznym zgłaszanej pracy jest: _____________________________________________

 (imię i nazwisko nauczyciela-opiekuna)

Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego: ______________________________________

 

 

  1. Klauzula informacyjna

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/podopiecznego oraz moich danych

osobowych w celach związanych z organizacją i przeprowadzeniem konkursu, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a)

Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

Oświadczam, że zostałem/am poinformowany/a, że:

a)Administratorem danych osobowych jest Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Zygrach, Zygry 71, 99-232

Zadzim, tel.: 43 6786923.

b)Dane będą przetwarzane na podstawie udzielonej zgody wyłącznie w celu organizacji i przeprowadzenia

konkursu, ogłoszenia wyników oraz dokumentacji wydarzenia (np. publikacji zdjęć na stronie internetowej

organizatora).

c)Dane nie będą przekazywane podmiotom trzecim, z wyjątkiem przypadków wymaganych przez prawo.

d)Przysługuje mi prawo dostępu do treści danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania,

przenoszenia, a także cofnięcia zgody w dowolnym momencie. Z praw można skorzystać kontaktując się

z administratorem wymienionym w pkt. a lub inspektorem wymienionym w pkt. f.

e)Dane będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów konkursu, a następnie usunięte zgodnie z

obowiązującymi przepisami do końca roku szkolnego 2024/2025.

f)W razie wątpliwości mogę skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych pod adresem:

pukaczewski@hotmail.com.

g)Mam prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).

Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego: _______________________________________

Wyrażam zgodę na nieodpłatne utrwalanie i wykorzystanie wizerunku mojego dziecka w celach związanych

z promocją konkursu (np. publikacja zdjęć na stronie internetowej organizatora).

Data i podpis rodzica/opiekuna prawnego: _______________________________________

Komentarze zablokowane.