REGULAMIN
III edycji konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”
organizowanego przez Ministra Edukacji na podstawie art. 28b ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia
2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r. poz. 900, z późn. zm.) oraz Naczelnego Dyrektora
Archiwów Państwowych
Organizatorzy i uczestnicy:
- Konkurs pt. „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna” (dalej jako
„Konkurs”) jest organizowany przez:
- Ministra Edukacji,
- Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
– zwanych dalej łącznie jako „Organizatorzy”.
- Konkurs skierowany jest do uczniów klas IV-VII szkół podstawowych, o których mowa
w art. 2 pkt 2 lit. a) ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2023 r.
poz. 900, z późn. zm.) z terenu całego kraju (dalej jako „uczniowie” lub pojedynczo jako
„uczeń”), z zastrzeżeniem § 4 ust. 3.
Cel Konkursu
- Celem Konkursu jest: a) poznanie przez uczniów historii rodzinnej oraz zainteresowanie uczniów tematyką poszukiwań genealogicznych, w szczególności w oparciu o zasoby archiwów państwowych, o których mowa w art. 24 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz.U. z 2020 r. poz. 164, z późn. zm.), (dalej jako „archiwa państwowe”), b) rozbudzenie w uczniach zainteresowania kulturą i historią społeczności lokalnej, regionalnej, narodu lub państwa, c) uwrażliwienie uczniów na kultywowanie pamięci i szacunek dla przeszłości, w tym kulturowe dziedzictwo dokumentacyjne, na przykładzie genealogii rodziny, d) rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości oraz umiejętności cyfrowych uczniów, e) kształtowanie postaw patriotycznych oraz zwiększenie poczucia tożsamości narodowej uczniów, f) propagowanie wśród uczniów wiedzy na temat gromadzenia i sposobów zabezpieczania pamiątek przeszłości w archiwach rodzinnych.
Zadanie konkursowe:
- Zadaniem w Konkursie jest przygotowanie, na zasadach określonych w niniejszym
regulaminie (dalej jako „Regulamin”), projektu edukacyjnego z elementami pracy
badawczej na temat genealogii rodziny ucznia przedstawionej w formie drzewa
genealogicznego rodziny, opracowanego na podstawie m.in. rozmów (wywiadów)
z rodziną, kwerendy w archiwum rodzinnym oraz w archiwach państwowych (dalej jako
„projekt edukacyjny”).
- Projekt edukacyjny powinien wpływać na rozwijanie kreatywności i przedsiębiorczości
uczniów, w szczególności poprzez jego wykorzystanie w procesie kształcenia w ramach
realizowanej przez szkołę działalności innowacyjnej, w tym w ramach prezentacji
na zajęciach edukacyjnych z wykorzystaniem Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
(dostępnej pod adresem: www.zpe.gov.pl).
- Uczeń przygotowuje projekt edukacyjny pod opieką nauczyciela, będącego opiekunem
merytorycznym projektu edukacyjnego. Uczeń podczas przygotowania projektu może
skorzystać z konsultacji i warsztatów organizowanych przez archiwistów archiwów
państwowych.
- Projekt edukacyjny ma zawierać: a) drzewo genealogiczne (wykres) rodziny ucznia, wykonane dowolną techniką plastyczną lub na komputerze w formacie pdf, b) opis drzewa genealogicznego z podaniem danych biograficznych (np. daty urodzeń, małżeństw, zgonów) oraz liczby pokoleń i liczby osób przedstawionych na tym wykresie, c) przekaz (opowieść) przedstawiający kontekst historyczny i historię rodzinną na tle historii regionu i kraju, uzupełniające drzewo genealogiczne, d) odwzorowania cyfrowe dokumentów źródłowych wykorzystanych do przygotowania drzewa genealogicznego wraz z opisem ich pochodzenia, e) wykaz dokumentów, czyli wykaz źródeł wykorzystanych w projekcie edukacyjnym, w tym pozyskanych w ramach konsultacji z archiwistą archiwum państwowego, publikacji książkowych, adresów stron internetowych, f) informację o innowacyjnym sposobie wykorzystania projektu edukacyjnego na zajęciach edukacyjnych.
- Pliki zawierające odwzorowania cyfrowe dokumentów źródłowych oraz przekaz
(opowieść) przedstawiający kontekst historyczny i historię rodzinną, o których mowa
w ust. 4 lit. c) i d) powinny zostać wykonane w formie plików: MP3, MP4, PDF, JPG,
PowerPoint. Maksymalna liczba tych załączników nie może łącznie przekroczyć 5 sztuk
o łącznym rozmiarze do 200 MB.
Zasady ogólne Konkursu
- § 4
- Przystąpienie do Konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez rodzica/opiekuna
prawnego ucznia na wykorzystanie projektu edukacyjnego w zakresie określonym w § 3
ust. 4 dla celów związanych z ogłoszeniem wyników Konkursu, w tym organizacji gali
finałowej.
- Warunkiem uczestnictwa w Konkursie jest zaakceptowanie Regulaminu oraz wyrażenie
zgody na przetwarzanie danych osobowych przez jednego z rodziców/opiekunów
prawnych ucznia oraz nauczyciela, o którym mowa w § 3 ust. 3 (załączniki nr 1 i 2 do
Regulaminu).
- Uczniowie, którzy uzyskali tytuł laureata oraz uczniowie wyróżnieni na szczeblu
ogólnopolskim w ubiegłej edycji Konkursu, nie mogą brać udziału w kolejnej jego edycji.
- Uczestnikami Konkursu nie mogą być pracownicy Organizatorów, członkowie Kapituły
Konkursu, pracownicy kuratoriów oświaty, a także najbliżsi członkowie ich rodzin (zstępni,
wstępni, powinowaci).
Zgłoszenie do Konkursu
- § 5
- Początek Konkursu zostanie ogłoszony w formule online poprzez zamieszczenie
komunikatu o konkursie na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz
Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, w terminie ustalonym przez obie strony,
nie później niż do 29 lutego 2024 r.
- W celu wzięcia udziału w Konkursie nauczyciel, będący opiekunem merytorycznym
projektu edukacyjnego, o którym mowa w § 3 ust. 3 (dalej jako „nauczyciel będący
opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego”), przesyła zgłoszenie konkursowe
za pomocą formularza zgłoszeniowego zamieszczonego na stronie Konkursu pod adresem:
https://archiwarodzinne.gov.pl/, zawierające:
- A informacje osobowe, tj.: a) dane autora (imię i nazwisko ucznia), b) imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego ucznia składającego oświadczenie, o którym mowa w § 4 ust. 2, c) imię i nazwisko nauczyciela będącego opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego, składającego oświadczenie wskazane w § 4 ust. 2, d) nazwę i adres szkoły, do której uczęszcza uczeń i w której pracuje nauczyciel będący opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego (województwo, miasto, ulica), e) adres e-mail i numer telefonu kontaktowego do rodzica/opiekuna prawnego ucznia oraz do nauczyciela będącego opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego;
- B) projekt edukacyjny składający się z elementów, o których mowa w § 3 ust. 4, z uwzględnieniem § 3 ust. 5.
- C) skany podpisanych oświadczeń rodzica/opiekuna prawnego ucznia i nauczyciela będącego opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego, o których mowa w § 4 ust. 2.
- Kompletne zgłoszenie konkursowe, o którym mowa w ust. 2, należy przesłać do 24 kwietnia 2024 r.
- Zgłoszenia konkursowe przesłane po 24 kwietnia 2024 r. oraz niekompletne nie będą oceniane.
- Projekt edukacyjny nie może naruszać praw autorskich i dóbr osób trzecich oraz naruszać praw do ochrony danych osobowych. Na rodzicu/opiekunie prawnym ucznia spoczywa obowiązek uzyskania zgód od żyjących członków rodziny na przetwarzanie w Konkursie ich danych osobowych.
Ocena projektu edukacyjnego
- 6 §
- Kryteria oceny: A drzewo genealogiczne (wykres) rodziny: a) wygenerowane przez dowolny program komputerowy o tematyce genealogicznej – do punktów; b) wykonane samodzielnie przez ucznia (oceniana jest technika wykonania, efekt końcowy, kreatywność ucznia) – do 5 punktów;
Jeżeli uczeń prześle obie, wyżej wymienione w lit. a) i b) wersje drzewa genealogicznego – punktacja jest sumowana; c) liczba pokoleń – 1 punkt za pokolenie – do 15 punktów; d) liczba osób w nim ujętych – do 5 punktów; e) zamieszczone na wykresie rodziny dane biograficzne (daty urodzeń, małżeństw, zgonów) – do 5 punktów; B dodatkowe informacje, o których mowa w § 3 ust. 4 lit. c) – f) będą podlegały ocenie pod kątem: a) powiązania przekazu (opowieści) z informacjami zawartymi w wykresie drzewa genealogicznego – do 3 punktów, b) pomysłowości przedstawienia przekazu (opowieści) – sposób narracji, opisy osób zawierające informacje o ich związku z historią regionu lub kraju, wzbogacone o dokumenty, fotografie, relacje o tych osobach i wydarzeniach z nimi związanych – do 15 punktów, c) różnorodności wykorzystanych dokumentów źródłowych, w tym z uwzględnieniem ich pochodzenia – do 15 punktów, d) liczby i zróżnicowania źródeł w wykazie dokumentów, w tym pochodzących z archiwów państwowych – do 15 punktów, e) innowacyjności sposobu wykorzystania projektu edukacyjnego na zajęciach edukacyjnych – do 5 punktów.
- Oceny i wyboru najlepszych projektów edukacyjnych dokonuje się dwuetapowo na poziomie wojewódzkim i centralnym.
- Komisja Wojewódzka, złożona z przedstawicieli właściwych miejscowo kuratorium oświaty
i archiwów państwowych (działająca na obszarze właściwości terytorialnej danego kuratorium) – dalej jako „Komisja Wojewódzka”, ocenia projekty edukacyjne uczniów ze szkół położonych na obszarze właściwości danego kuratorium oświaty. Przedstawiciele otrzymają od administratora stosowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, jak również zostaną zobowiązani do zachowania ich poufności.
- Właściwy kurator oświaty wyznacza przedstawicieli kuratorium oświaty w danej Komisji Wojewódzkiej, właściwy Dyrektor Archiwum Państwowego wyznacza przedstawicieli danego archiwum.
- Ustala się następujące składy liczbowe Komisji Wojewódzkich: województwo łódzkie, przedstawiciele: Archiwów Państwowych w Łodzi (1), Piotrkowie Trybunalskim (1) oraz Kuratorium Oświaty w Łodzi (2);
- Każda Komisja Wojewódzka przed przystąpieniem do oceny zgłoszonych projektów edukacyjnych weryfikuje zgłoszenie konkursowe pod względem formalnym, tj. zgodności z § 5 ust. 2 i 3.
- Spośród zgłoszeń spełniających warunki, o których mowa w ust. 6, każda Komisja Wojewódzka, na podstawie kryteriów, o których mowa w ust. 1, wyłania trzy najlepsze (tj. najwyżej ocenione) projekty edukacyjne uczniów ze szkół położonych na obszarze właściwości danego kuratorium oświaty.
- Każda Komisja Wojewódzka, najpóźniej do 22 maja 2024 r., ogłasza na stronie internetowej kuratorium oświaty i archiwum państwowego, właściwych ze względu na miejsce położenia szkoły, listę najlepszych projektów, o których mowa w ust. 7, przygotowanych przez uczniów (dalej jako „finalistów”).
- Kapitułę Konkursu tworzą: po dwóch przedstawicieli Ministra Edukacji oraz Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych oraz czterech przedstawicieli archiwów państwowych (dalej jako „Kapituła Konkursu”). Przedstawiciele otrzymają od administratora stosowne upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, jak również zostaną zobowiązani do zachowania ich poufności.
- Przedstawicieli Ministra Edukacji w Kapitule Konkursu wyznacza Minister Edukacji, przedstawicieli Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych i archiwów państwowych wyznacza Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych.
- Na podstawie kryteriów, o których mowa w ust. 1, Kapituła Konkursu dokonuje oceny i wyboru na poziomie centralnym trzech najlepszych projektów edukacyjnych spośród projektów edukacyjnych, o których mowa w ust. 8, przygotowanych przez uczniów, dalej jako „laureatów”, oraz dwunastu projektów edukacyjnych wyróżnionych w Konkursie.
- W przypadku przyznania takiej samej oceny projektom edukacyjnym decyduje głos odpowiednio przewodniczącego danej Komisji Wojewódzkiej albo Kapituły Konkursu.
- Kapituła Konkursu, w terminie do 15 czerwca 2024 r., przekazuje Ministrowi Edukacji oraz Naczelnemu Dyrektorowi Archiwów Państwowych listę laureatów i uczniów, których projekty edukacyjne zostały wyróżnione w Konkursie. Lista ta jest ogłaszana na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
- Komisje Wojewódzkie oraz Kapituła Konkursu podejmują decyzje na posiedzeniach prowadzonych on-line. Ocena projektu edukacyjnego stanowi średnią arytmetyczną ocen cząstkowych przypisanych każdemu ocenianemu projektowi edukacyjnemu, zgodnie z kryteriami, o których mowa w ust. 1, przez każdego z członków odpowiednio danej Komisji Wojewódzkiej lub Kapituły Konkursu.
- Na pierwszym posiedzeniu członkowie danej Komisji Wojewódzkiej oraz członkowie Kapituły wybierają spośród siebie przewodniczącego, który kieruje pracami odpowiednio danej Komisji Wojewódzkiej lub Kapituły Konkursu.
- Z posiedzeń Komisji Wojewódzkiej oraz z posiedzeń Kapituły Konkursu sporządza się protokół, który podpisuje odpowiednio przewodniczący Komisji Wojewódzkiej lub przewodniczący Kapituły Konkursu.
- Od oceny Komisji Wojewódzkich i Kapituły Konkursu nie przysługuje odwołanie.
Nagrody i dyplomy
§ 7
- Finaliści Konkursu zostają uhonorowani okolicznościowymi dyplomami oraz nagrodami rzeczowymi ufundowanymi przez archiwa państwowe.
- Laureaci Konkursu oraz uczniowie wyróżnieni w Konkursie otrzymują okolicznościowe dyplomy i nagrody rzeczowe ufundowane przez Ministra Edukacji.
- Nauczyciele będący opiekunami merytorycznymi projektów edukacyjnych przygotowanych przez laureatów Konkursu i uczniów wyróżnionych otrzymują nagrody rzeczowe ufundowane przez Ministra Edukacji.
- O miejscu i terminie wręczenia nagród i dyplomów Organizatorzy poinformują finalistów, laureatów, uczniów wyróżnionych oraz nauczycieli będących opiekunami merytorycznymi projektów edukacyjnych przygotowanych przez laureatów i uczniów wyróżnionych, telefonicznie lub drogą e-mailową, korzystając z numeru telefonu lub adresu e-mail, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt A lit. e).
- W przypadku rezygnacji przez finalistę, laureata albo ucznia wyróżnionego z nagrody lub dyplomu przyznanych w Konkursie, Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do przekazania nagrody i dyplomu innemu uczniowi, który spełnił wszystkie wymagania konkursowe i zdobył następny najlepszy wynik odpowiednio na etapie wojewódzkim lub ogólnopolskim. Decyzję podejmuje odpowiednio przewodniczący danej Komisji Wojewódzkiej lub przewodniczący Kapituły Konkursu.
- W przypadku braku możliwości osobistego odbioru nagrody lub dyplomu, finalista będzie mógł wskazać osobę, która w jego imieniu odbierze nagrodę i dyplom lub wybrać możliwość przesłania nagrody i dyplomu na adres szkoły, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt A lit. d).
- W przypadku braku możliwości osobistego uczestnictwa laureata, wyróżnionego ucznia lub ich nauczyciela, będącego opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego, w gali finałowej, laureat, wyróżniony uczeń lub nauczyciel mogą wskazać osobę, która w ich imieniu odbierze nagrodę i dyplom lub wybrać możliwość przesłania nagrody i dyplomu na adres szkoły, o którym mowa w § 5 ust. 2 pkt A lit. d).
- Nie jest możliwe odstąpienie prawa do nagrody lub dyplomu osobom trzecim ani wypłacenie równowartości nagrody.
Dane osobowe
- § 8
- Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm., zwanego dalej „RODO”, Organizatorzy informują, że: a) administratorem danych osobowych ucznia, nauczyciela będącego opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego oraz rodzica/opiekuna prawnego ucznia jest Dyrektor Archiwum Państwowego w Lublinie z siedzibą w Lublinie, ul. Jezuicka 13; b) w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych nauczyciel lub rodzic/opiekun prawny ucznia może kontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Archiwum Państwowego w Lublinie wysyłając informację na adres e- mail: kanc@lublin.ap.gov.pl. c) dane osobowe uczniów, nauczycieli będących opiekunami merytorycznymi projektów edukacyjnych i rodziców/opiekunów prawnych ucznia są przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna” (podstawa prawna art. 6 ust. 1 lit. a RODO) w szczególności do: a / sporządzenia listy uczestników Konkursu, kart ocen projektów edukacyjnych przez Komisje Wojewódzkie i Kapitułę Konkursu, protokołu z posiedzeń Komisji Wojewódzkich i Kapituły Konkursu, listy odbioru nagród, listy finalistów, laureatów i uczniów wyróżnionych oraz nagrodzonych nauczycieli, b / stworzenia plakatów, bannerów, c / napisania relacji prasowych, d / utworzenia galerii zdjęć na stronach internetowych, e / produkcji materiału fotograficznego, f / kontaktu z nauczycielami lub rodzicami/opiekunami prawnymi ucznia; d) podanie danych osobowych nie jest obowiązkowe, jednakże ich niepodanie spowoduje, że udział w Konkursie będzie niemożliwy. Nauczyciel i rodzice/opiekunowie prawni niepełnoletniego ucznia wyrażają zgodę na przetwarzanie odpowiednio swoich i ucznia danych osobowych: imię i nazwisko, numer telefonu kontaktowego, adres e-mail oraz nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza uczeń i w której pracuje nauczyciel będący opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego; e) nauczyciel i rodzic/opiekun prawny ucznia wyraża zgodę na publikację odpowiednio swoich/ucznia danych osobowych (imię i nazwisko, wizerunek, nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza uczeń i w której pracuje nauczyciel będący opiekunem merytorycznym projektu edukacyjnego) w przypadku otrzymania nagrody w Konkursie; f) dane osobowe ucznia, nauczyciela lub rodzica/opiekuna prawnego ucznia mogą być udostępniane: a / upoważnionym przez Administratora pracownikom i współpracownikom, w zakresie niezbędnym do wykonywania obowiązków; b / podmiotom przetwarzającym, wykonującym zadania w imieniu Administratora na podstawie zawartych umów powierzenia danych osobowych, w szczególności podmiotom informatycznym świadczącym usługi utrzymania i rozwoju systemów informatycznych; c / Ministrowi Edukacji, Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, archiwum państwowemu, kuratorium oświaty; d / instytucjom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa; g) dane osobowe są przetwarzane do czasu wykonania wszystkich czynności związanych z realizacją celu przetwarzania oraz warunkowane długością okresów przechowywania dokumentów, określoną w przepisach kancelaryjnych Archiwum Państwowego w Lublinie, zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami w tym zakresie; h) nauczycielowi lub rodzicom/opiekunom prawnym ucznia przysługuje prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych, z zastrzeżeniem ograniczenia tych praw w związku z wywiązywaniem się Administratora z prawnego obowiązku wymagającego dalszego przetwarzania danych osobowych; i) nauczyciel lub rodzic/opiekun prawny ucznia może cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, wysyłając na adres e-mail: kanc@lublin.ap.gov.pl wiadomość o temacie „Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych”; w treści wiadomości należy podać nazwę Konkursu. Cofnięcie zgody przez nauczyciela lub rodzica/opiekuna prawnego ucznia jest równoznaczne z rezygnacją z udziału w Konkursie, jednakże cofnięcie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem dotychczasowego przetwarzania danych osobowych przez Administratora; j) nauczycielowi lub rodzicowi/opiekunowi prawnemu ucznia przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych; k) Administrator nie przewiduje przekazywania danych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, poza uzasadnionymi przypadkami związanymi z realizacją obowiązków wynikających z umów międzynarodowych lub regulacji wynikających z prawa Unii Europejskiej; l) dane udostępnione przez nauczyciela lub rodzica/opiekuna prawnego ucznia nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, tzw. profilowaniu.
- Zgodnie z art. 14 RODO Organizatorzy informują, że:
1) administratorem danych osobowych zamieszczanych na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej jest Minister Edukacji z siedzibą w Warszawie, J. Ch. Szucha 25, 00-918 Warszawa: a) w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można kontaktować się z wyznaczonym w Ministerstwie Edukacji Narodowej inspektorem ochrony danych, wysyłając informację na adres e-mail inspektor@men.gov.pl lub pismo na adres administratora; b) dane osobowe laureatów i uczniów wyróżnionych, w postaci wizerunku, imienia, nazwiska, nazwy i adresu szkoły, do której uczęszczają, będą przetwarzane w celu poinformowania o wynikach Konkursu oraz w celach archiwalnych; c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda na przetwarzanie danych osobowych) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku archiwizacji dokumentacji); d) rodzic/opiekun prawny laureata oraz ucznia wyróżnionego w Konkursie może cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, wysyłając na adres e-mail: inspektor@men.gov.pl, wiadomość w temacie „Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych” w treści podając nazwę Konkursu; e) dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody lub odpowiednio przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; f) w zakresie obsługi informatycznej dane osobowe będą przetwarzane przez Centrum Informatyczne Edukacji – jednostkę podległą Ministrowi Edukacji; g) rodzicowi/opiekunowi prawnemu laureata oraz ucznia wyróżnionego przysługuje, zgodnie z zasadami określonymi w RODO, prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z przepisami ich przetwarzanie; h) dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym opartemu o tzw. profilowanie;
2) administratorem danych osobowych zamieszczanych na stronie internetowej Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych jest Naczelny Dyrektor Archiwów Państwowych z siedzibą w Warszawie przy ulicy Rakowieckiej 2D,02-517 Warszawa: a) w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych może się Pani/Pan kontaktować z Inspektorem Ochrony Danych Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych wysyłając informację na adres e-mail: iod@archiwa.gov.pl; b) dane osobowe laureatów i uczniów wyróżnionych, w postaci wizerunku, imienia, nazwiska, nazwy i adresu szkoły, do której uczęszczają, będą przetwarzane w celu poinformowania o wynikach Konkursu oraz w celach archiwalnych; c) dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (zgoda na przetwarzanie danych osobowych) oraz art. 6 ust. 1 lit. c RODO (wypełnienie obowiązku archiwizacji dokumentacji); d) rodzic/opiekun prawny laureata oraz ucznia wyróżnionego w Konkursie może cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, wysyłając na adres e mail: kanc@lublin.ap.gov.pl, wiadomość w temacie „Cofnięcie zgody na przetwarzanie danych” w treści podając nazwę Konkursu. e) Dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania zgody lub odpowiednio przez czas wynikający z przepisów ustawy z dnia 14 lipca 1983 roku o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach; f) rodzicowi/opiekunowi prawnemu laureata oraz ucznia wyróżnionego przysługuje, zgodnie z zasadami określonymi w RODO, prawo żądania dostępu do treści danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z przepisami ich przetwarzanie; g) dane osobowe nie będą podlegały z automatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym opartemu o tzw. profilowanie.
- Przystąpienie do Konkursu jest jednoznaczne z wyrażeniem zgody na przetwarzanie w Konkursie danych osobowych nauczyciela/ucznia i rodzica/opiekuna prawnego ucznia. Cofnięcie zgody, o której mowa w § 8 ust. 1 lit. i) jest równoznaczne z wycofaniem się z udziału w Konkursie.
Postanowienia końcowe
- § 9
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo do zmiany terminu Konkursu, jego przerwania lub zawieszenia z ważnych przyczyn.
- Regulamin Konkursu będzie dostępny na stronach internetowych: Ministerstwa Edukacji oraz Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych, jak również na stronach internetowych kuratoriów oświaty i archiwów państwowych.
- Organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmian w Regulaminie w czasie trwania Konkursu. Zmieniony Regulamin Konkursu obowiązuje od jego opublikowania, zgodnie z ust. 2, na stronach internetowych: Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych.
Załącznik nr 1 do Regulaminu III edycji Konkursu pod nazwą „Bez
korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”
organizowanego przez Ministra Edukacji oraz Naczelnego
Dyrektora Archiwów Państwowych
Oświadczenie nauczyciela o akceptacji Regulaminu
Oświadczam, że zapoznałem/am się z Regulaminem III edycji Konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie zakwitniesz.
Moja Wielka i Mała Ojczyzna” i akceptuję wszystkie zawarte w nim warunki.
………………………………….………………….………………….
Data, miejsce i podpis osoby składającej oświadczenie
Zgoda nauczyciela na opiekę nad realizacją projektu edukacyjnego oraz na przetwarzanie danych osobowych
Ja, niżej podpisany/a, wyrażam zgodę na opiekę nad realizacją projektu edukacyjnego przez mojego ucznia
…………………./imię i nazwisko ucznia/ …………… w celu udziału w III edycji Konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie
zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna” i akceptuję wszystkie związane z tym zadania.
……………….….………………….………………………
Data, miejsce i podpis osoby wyrażającej zgodę
Ja, niżej podpisana/y, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, z późn. zm., dalej jako „RODO”, wyrażam zgodę na przetwarzanie następujących kategorii moich danych osobowych: imię, nazwisko, telefon kontaktowy, adres e-mail, wizerunek oraz nazwa i adres szkoły, w której pracuję, przez Archiwum Państwowe w Lublinie z siedzibą w Lublinie przy ul. Jezuickiej 13, w celu przeprowadzenia III edycji Konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”.
Podanie przeze mnie danych osobowych jest dobrowolne.
Informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres kanc@lublin.ap.gov.pl
…………….………………….………………….…………
Data, miejsce i podpis osoby wyrażającej zgodę
Załącznik nr 2 do Regulaminu III edycji Konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna” organizowanego przez Ministra Edukacji oraz Naczelnego Dyrektora Archiwów Państwowych
Oświadczenie rodzica/opiekuna dziecka o akceptacji Regulaminu
Oświadczam, że zapoznałem/am się z Regulaminem III edycji Konkursu „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna” i akceptuję wszystkie zawarte w nim warunki.
…………………………………….………………….….
Data, miejsce i podpis osoby składającej oświadczenie
Zgoda na wykorzystanie projektu edukacyjnego oraz na przetwarzanie danych osobowych
dziecka/podopiecznego
- Ja, niżej podpisany/a, z chwilą złożenia projektu edukacyjnego przez nauczyciela, o którym mowa w § 3 ust. 3 Regulaminu, wyrażam zgodę na wykorzystanie projektu edukacyjnego w zakresie określonym w § 3 ust. 4 Regulaminu, dla celów związanych z ogłoszeniem wyników III edycji Konkursu pod nazwą „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”.
- Oświadczam, że załączony projekt edukacyjny jest autorstwa mojej/go córki/syna/podopiecznego, nie narusza praw autorskich i dóbr osób trzecich oraz praw do ochrony danych osobowych.
…………………….……….…………………….
Data, miejsce i podpis rodzica/opiekuna dziecka
Ja, niżej podpisany/a, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, z późn. zm., dalej jako „RODO”, wyrażam zgodę na przetwarzanie następujących kategorii danych osobowych: mojego imienia i nazwiska, adresu e-mail i tel. kontaktowego oraz mojej/go córki/syna/podopiecznego: imię, nazwisko, wizerunek, nazwa i adres szkoły, do której uczęszcza, przez Archiwum Państwowe w Lublinie z siedzibą w Lublinie przy pl. Jezuickiej 13, w celu przeprowadzenia III edycji Konkursu „Bez korzeni nie zakwitniesz. Moja Wielka i Mała Ojczyzna”.
Informujemy, że Państwa zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie przez wysłanie wiadomości e-mail na adres kanc@lublin.ap.gov.pl.
Wyrażam również zgodę na publikację danych osobowych mojej/go córki/syna/podopiecznego w postaci imienia, nazwiska, nazwy i adresu szkoły, do której uczęszcza, oraz wizerunku w chwili publikacji listy laureatów i osób wyróżnionych na stronach internetowych Ministerstwa Edukacji Narodowej i Naczelnej Dyrekcji Archiwów Państwowych oraz listy finalistów na stronach internetowych wojewódzkich kuratoriów oświaty i archiwów państwowych.
…………………..………….………………….…
Data, miejsce i podpis rodzica/opiekuna dziecka