REGULAMIN KONKURSU MINISTRA EDUKACJI
„Wkręć się w szkołę”
organizowanego przez Ministra Edukacji dla uczniów klas I-III szkół podstawowych, uczniów klas IV-VIII
szkół podstawowych, uczniów szkół ponadpodstawowych działających na terytorium Polski, szkół
polskich przy przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach
wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, szkół funkcjonujących w systemach oświaty innych państw,
w których nauczany jest język polski, historia, geografia, kultura polska i inne przedmioty w języku polskim
oraz szkół i innych form nauczania prowadzonych przez organizacje społeczne Polaków zarejestrowane
za granicą.
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa warunki uczestnictwa w konkursie „Wkręć się
w szkołę” (zwanym w dalszej części ”Konkursem”) oraz tryb przeprowadzania Konkursu.
2. Organizatorem Konkursu jest Minister Edukacji z siedzibą w Warszawie przy al. Szucha 25, 00-918
Warszawa, zwany dalej „Organizatorem”.
3. Celem Konkursu jest przedstawienie pozytywnego klimatu szkoły lub placówki jako miejsca
przyjaznego uczniom, rodzicom i nauczycielom.
4. Konkurs jest przeprowadzany w terminie od 9 kwietnia 2025 r. (dzień ogłoszenia Konkursu) do
1 czerwca 2025 r. do godziny 23.59 (dzień zakończenia składania zgłoszeń).
§ 2 Przedmiot Konkursu
1. Przedmiotem Konkursu jest przygotowanie przez szkołę biorącą w nim udział:
a) pracy plastycznej w formacie do arkusza A3 przedstawiającą szkołę jako miejsca przyjazne uczniom,
rodzicom i nauczycielom wykonanej przez uczniów klasy I-III szkoły podstawowej działającej na
terytorium Polski.
b) filmu przedstawiającego szkołę jako miejsce przyjazne uczniom, rodzicom i nauczycielom wykonanego
przez uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej i ponadpodstawowej działającej na terytorium Polski.
c) pracy plastycznej w formacie do arkusza A3 przedstawiającą szkołę jako miejsca przyjazne uczniom,
rodzicom i nauczycielom wykonanej przez uczniów w wieku do 9. roku życia ze szkół polskich przy
przedstawicielstwach dyplomatycznych, urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych
Rzeczypospolitej Polskiej, szkół funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, w których
nauczany jest język polski, historia, geografia, kultura polska i inne przedmioty w języku polskim oraz szkół
i innych form nauczania prowadzonych przez organizacje społeczne Polaków zarejestrowane za granicą.
d) filmu przedstawiającego szkołę jako miejsce przyjazne uczniom, rodzicom i nauczycielom wykonanego
przez uczniów powyżej 9. roku życia ze szkół polskich przy przedstawicielstwach dyplomatycznych,
urzędach konsularnych i przedstawicielstwach wojskowych Rzeczypospolitej Polskiej, szkół
funkcjonujących w systemach oświaty innych państw, w których nauczany jest język polski, historia,
geografia, kultura polska i inne przedmioty w języku polskim oraz szkół i innych form nauczania
prowadzonych przez organizacje społeczne Polaków zarejestrowane za granicą.
2. Wypełnienie zgłoszenia za pośrednictwem formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie
internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej https://www.gov.pl/web/edukacja/wkrec-sie-w-szkole
3. Przesłanie pracy plastycznej lub filmu do organizatora.
§ 3 Warunki uczestnictwa i przebieg Konkursu
1. Udział w Konkursie jest dobrowolny i bezpłatny.
2. Konkurs składa się z jednego, centralnego etapu.
3. Zgłoszenie udziału szkoły do konkursu dokonuje dyrektor szkoły.
4. Szkoła biorąca udział w konkursie może zgłosić jedną pracę plastyczną i/lub jedno nagranie filmowe,
wykonane przez jednego ucznia. Praca plastyczna lub film nie może być zgłoszony w innych konkursach.
5. Film, o którym mowa w §2 pkt 1 b) i d) przygotowują uczniowie szkoły przy współpracy z nauczycielami,
dowolną techniką przy pomocy dowolnych urządzeń umożliwiających nagrywanie, np. telefonów
komórkowych lub tabletów.
6. Czas trwania filmu nie może przekroczyć 60 sekund. Film musi być nagrany w panoramicznym formacie
obrazu o szerokości 16 jednostek i wysokości 9 jednostek (16:9).
7. Osoba dokonująca zgłoszenia do konkursu szkoły w formularzu rejestracyjnym powinna wskazać,
w której kategorii konkursowej szkoła weźmie udział.
8. Nagrany film musi zostać przed przesłaniem umieszczony na portalu YouTube. Film musi być publicznie
dostępny i prawidłowo odtwarzany przez dowolnego użytkownika do 31 grudnia 2025 r.
9. Zgłoszenie do konkursu należy przesłać za pomocą elektronicznego formularza rejestracyjnego
zamieszczonego pod adresem https://www.gov.pl/web/edukacja/wkrec-sie-w-szkole do 1 czerwca 2025
roku do godz. 23:59.
Zgłoszenie do konkursu w kategorii praca plastyczna musi zawierać:
a) tytuł pracy plastycznej;
b) skan lub fotografię pracy plastycznej w formacie do A3 o wielkości nieprzekraczającej
2 MB
c) numer telefonu, adres e-mail do szkoły lub placówki
d) imię i nazwisko nauczyciela lub dyrektora szkoły
e) imię i nazwisko autora pracy plastycznej (ucznia klasy I-III szkoły podstawowej w Polsce
i ucznia do 9 r.ż. za granicą)
f) oświadczenia o przeniesieniu praw autorskich na organizatora konkursu oraz
przetwarzaniu danych osobowych.
Zgłoszenie do konkursu w kategorii film musi zawierać:
a) tytuł filmu;
b) link do filmu opublikowanego w serwisie YouTube
c) numer RSPO szkoły lub placówki lub nazwę szkoły za granicą, adres, adres e-mail
d) imię i nazwisko autora filmu;
e) imiona i nazwiska uczestników filmu;
f) oświadczenia o przeniesieniu praw autorskich na organizatora konkursu oraz
przetwarzaniu danych osobowych.
g) oświadczenia o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz
wykorzystanie wizerunku (osoby niepełnoletnie, pełnoletnie).
§ 4 Komisja Konkursowa
1. W celu zapewnienia prawidłowej organizacji i przebiegu konkursu oraz wyłonienia jego laureatów
organizator powoła komisję konkursową składającą się z 10 osób.
2. Komisja wybiera spośród swoich członków przewodniczącego i sekretarza.
3. Przewodniczący kieruje pracą komisji konkursowej, ustala miejsce i terminy obrad oraz harmonogram
prac.
4. Sekretarz komisji konkursowej odpowiada za stronę organizacyjną obrad, w tym za obsługę
dokumentacyjną.
5. Komisja konkursowa obraduje na posiedzeniach zamkniętych.
6. Komisja konkursowa wyłania laureatów zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy
jej składu. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego komisji.
7. Uchwała Komisji Konkursowej jest ostateczna i nie przysługuje od niej odwołanie.
8. Komisja Konkursowa wyłania spośród wszystkich uczestników konkursu czterech laureatów – po
jednym w każdej z kategorii konkursowych, o których mowa w § 2 ust. 1 regulaminu.
9. Minister Edukacji może przyznać jedną nagrodę specjalną.
10. Przy ocenie prac konkursowych komisja konkursowa bierze pod uwagę następujące kryteria:
a) zgodność z tematyką konkursu;
b) kreatywność;
c) jakość wykonanej pracy;
d) dźwiękowa i wizualna jakość nagrania;
e) pomysłowość w sposobie ujęcia tematu;
f) technikę wykonania pracy konkursowej
11. Ogłoszenie wyników konkursu nastąpi nie później niż do 30 czerwca 2025 r.
12. Organizator zastrzega, że ani uczestnicy konkursu zgłaszający pracę plastyczną lub film do konkursu
oraz ani osoby biorące udział w filmie nie są uprawnieni do otrzymania z tego tytułu wynagrodzenia od
organizatora konkursu.
13. Odpowiedzialność za naruszenie praw osób trzecich do pracy plastycznej lub filmu nadesłanego na
konkurs lub praw osób, których wizerunek został wykorzystany, w całości obciąża uczestnika konkursu
zwalniając z odpowiedzialności w tym zakresie organizatora.
14. W pracach komisji konkursowej nie mogą brać udziału członkowie rodzin osób, biorących udział
w konkursie.
§ 5 Nagrody w konkursie
1. Nagrody w konkursie zostaną przyznane za pierwsze miejsce w każdej z kategorii. Minister Edukacji
może przyznać nagrodę specjalną.
2. Fundatorem nagród jest organizator.
3. W przypadku rezygnacji przez zwycięzcę z przyznanej w konkursie nagrody, organizator zastrzega
sobie prawo do przekazania tej nagrody innemu uczestnikowi konkursu, który spełnił wszystkie
wymagania konkursowe i zajął kolejne miejsce w klasyfikacji punktowej przyznanej przez komisję
konkursową.
4. Nie jest możliwe odstąpienie prawa do nagrody osobom trzecim. Nie jest możliwe wypłacenie
równowartości nagrody. Rezygnacja z części nagrody jest równoznaczna z rezygnacją z całości nagrody.
§ 6 Postanowienia końcowe
1. Zgłoszenie do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu.
2. Organizator zastrzega sobie prawo do umieszczenia logotypów organizatora na/w każdym filmie
biorącym udział w konkursie oraz do wykorzystania i publikacji filmów laureatów konkursu w mediach
i materiałach promocyjnych.
3. Organizator konkursu może wprowadzać zmiany w regulaminie, nie naruszając ogólnych zasad
konkursu.
4. Organizator konkursu nie ponosi odpowiedzialności za odwołanie konkursu bądź zmiany
w harmonogramie jego przeprowadzenia, które wynikły z przyczyn od niego niezależnych.
5. Sprawy dotyczące konkursu, nieuregulowane w regulaminie, są rozstrzygane przez organizatora.
6. Wszystkie dokumenty, informacje oraz zmiany dotyczące konkursu będą publikowane na stronie
internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem https://www.gov.pl/web/edukacja/wkrecsie-w-szkole
Załączniki:
1) Załącznik nr 1 – oświadczenie o nieodpłatnym przeniesieniu praw autorskich na Organizatora
Konkursu oraz przetwarzaniu danych osobowych;
2) Załącznik nr 2 – oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz
wykorzystanie wizerunku (osoby pełnoletnie);
3) Załącznik nr 3 – oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz
wykorzystanie wizerunku (osoby niepełnoletnie).
Oświadczenie o nieodpłatnym przeniesieniu praw autorskich na organizatora konkursu
„Wkręć się w szkołę”
Ja, niżej podpisany/a:
Imię i nazwisko:
Adres:
Telefon kontaktowy:
Adres e-mail:
Na mocy niniejszego oświadczenia, nieodpłatnie przenoszę wszelkie prawa autorskie do mojego filmu/
pracy plastycznej związanego z udziałem w konkursie „Wkręć się w szkołę” na organizatora konkursu –
Ministra Edukacji, w celu ich wykorzystania na wszystkich polach eksploatacji, w tym w szczególności
w materiałach promujących konkurs, na stronach internetowych, w mediach społecznościowych,
wydawnictwach, materiałach reklamowych, a także w innych działaniach związanych z organizacją
Konkursu.
Przeniesienie praw autorskich obejmuje także prawo do wprowadzania zmian w filmie oraz prawo do ich
udostępniania, reprodukcji, publicznego wykonania i przetwarzania bez dodatkowego wynagrodzenia.
Oświadczam, że wszystkie informacje zawarte w niniejszym formularzu są prawdziwe i zgodne z moją
najlepszą wiedzą. W przypadku jakichkolwiek nieprawdziwych informacji, wyrażam zgodę na usunięcie
mojego utworu z Konkursu.
Miejscowość, data:
Podpis:
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz
wykorzystanie wizerunku (dla osoby niepełnoletniej)
Ja, niżej podpisany/a, będący/ą rodzicem lub opiekunem prawnym:
Imię i nazwisko rodzica/opiekuna prawnego:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/niepełnoletniego podopiecznego:
Imię i nazwisko dziecka/niepełnoletniego:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych mojego dziecka/niepełnoletniego, w tym imienia,
nazwiska, daty urodzenia, adresu, numeru telefonu, adresu e-mail, a także innych danych niezbędnych do
udziału w konkursie „Wkręć się w szkołę” przez organizatora konkursu – Ministra Edukacji, w celu
realizacji konkursu, w tym ogłoszenia wyników, promocji oraz wszelkich działań związanych z jego
organizacją.
Wyrażam zgodę na nieodpłatne wykorzystanie wizerunku mojego dziecka/niepełnoletniego
podopiecznego (w tym zdjęć, filmów, nagrań audio i wideo) przez organizatora konkursu – Ministra
Edukacji w materiałach promujących Konkurs, na stronach internetowych, w mediach społecznościowych,
w publikacjach, materiałach reklamowych i wszelkich innych działaniach związanych z organizacją
Konkursu.
Zgoda ta obejmuje wszelkie formy publikacji, dystrybucji i eksploatacji wizerunku, zarówno w wersji
drukowanej, jak i elektronicznej, na całym świecie i przez czas nieokreślony.
Miejscowość, data:
Podpis rodzica/opiekuna prawnego:
Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych:
Administrator danych osobowych:
Minister Edukacji, Aleja Jana Chrystiana Szucha 25, 00-918 Warszawa, kancelaria@men.gov.pl, tel. +48
22 34 74 100.
Dane kontaktowe Inspektora ochrony danych:
W celu skontaktowania się z inspektorem można wysłać wiadomość e-mail na adres:
inspektor@men.gov.pl lub pismo na adres administratora.
Cel i podstawy przetwarzania danych:
Dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia konkursu „Wkręć się w szkołę”, ogłoszenia
wyników, promocji oraz wszelkich działań związanych z organizacją tego wydarzenia na podstawie art. 6
ust. 1 lit. a RODO1
(zgoda osoby na przetwarzanie jej danych osobowych).
1 RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich
danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
Wycofanie zgody:
Zgodę można wycofać w dowolnym momencie przesyłając pismo na adres: Ministerstwo Edukacji
Narodowej al. Jana Chrystiana Szucha 25 00-918 Warszawa. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność
z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.
Odbiorcy danych osobowych:
W zakresie obsługi informatycznej zebrane dane osobowe będą przetwarzane przez Centrum
Informatyczne Edukacji – jednostkę podległą Ministrowi Edukacji. Odbiorcami danych będą również
wszystkie osoby, które zapoznają się materiałami w związku z prowadzonymi przez organizatora
działaniami promocyjnymi.
Okres przechowywania danych:
Dane osobowe będą przetwarzane przez okres od 8 kwietnia 2025 roku do czasy 31 grudnia 2025 roku.
Prawa osób których dane dotyczą:
Osobie, której dane dotyczą przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich poprawiania,
żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przeniesienia do innego administratora,
a także wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem ich
przetwarzanie.
Inne informacje:
Podane dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej, nie
będą są podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, nie będzie stosowane również
profilowanie. Podanie danych osobowych jest natomiast niezbędne do realizacji ww. celu przetwarzania.